tirsdag 13. mai 2014

Boken på vent (76): Himmlers kokk

Forleden fikk jeg en ny bok fra forlaget i posten, etter å ha takket ja til den. Den virker spennende og morsom, litt uimotståelig, så den gleder jeg meg til å lese. Jeg håper den ikke blir så lenge på vent.




Her er forlagets omtale:
Ett århundre, én kvinne og et mylder av historier i ny fransk suksessroman
I denne fengende historien møter vi den ustoppelige og livsglade 105-årige kokken Rose. Hun har overlevd hele det 20. århundrets kriser og kriger, uten noen sinne å miste humøret eller sansen for de jordiske gleder, enten det dreier seg om mat eller menn. Hun har vært gjennom det meste, fra det armenske folkemordet, andre verdenskrigs Europa og kulturrevolusjonen i Kina, men har holdt hodet høyt og fortsatt ufortrødent framover.
Giesberts roman har truffet leserne med sin unike fortellerstemme og uimotståelige hovedperson. Dette er en medrivende og drivende godt skrevet fortelling om europeisk historie de siste hundre årene, med Rose som et dynamisk og ubetalelig sentrum i fortellingen. Som en bonus får vi servert noen av favorittoppskriftene hennes til slutt, og slik blir dette også en miniatyr-kokebok utenom det vanlige. En øyeblikkelig leserfavoritt!     


Mer HER
       
Vil du lese om flere bøker på vent ta en titt inn i Beathes bokhylle da vel.:) Ha en fin tirsdag!

13 kommentarer:

  1. Ja,denne er jeg rimelig spent på og håper også å få lest den om ikke så lenge. Den virker morsom og det trenger man av og til. Håper du har en fin dagstur! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant.. Takk, ja dagen i dag var kjempefin.:)

      Slett
  2. Denne la jeg merke til på biblioteket sist jeg var der. Kanskje jeg bør låne den. Takk for tipset og ha en fin tirsdag

    SvarSlett
  3. I hylla mi ligger denne oppå den som jeg har valgt som min bok på vent. Jeg synes de høres veldig bra ut begge to. Men underst i stabelen ligger Skyggespinneren, så det spørs om ikke den blir lest først av de tre :-)
    Ønsker deg en fin dag, Anita!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende… så mange bøker man helst ville lest i går- Takk i lige så.:)

      Slett
  4. 105 år og kokk, det var en ny vri. Denne høres utrolig fin ut, takk for tipset!

    SvarSlett
  5. Høyrest ut som ein variant av Forest Gump - sikkert artig. God fornøyelse:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mulig det, - skal bli spennende å lese.:)Takker--

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Den har jeg lest, og den var passe grei.

    SvarSlett