onsdag 25. oktober 2017

Uten tittel. Skulpturlandsskap Nordland. Lofoten. (fotos)

Da jeg var i Svolvær og besøkte mine kjære for litt over en uke siden så jeg at Tine hadde et innlegg på bloggen sin om Skulpturlandskap Nordland i anledning 25-årsdagen. Det inspirerte oss til å ta en søndagstur til skulpturen Uten tittel, som lå i nærheten. Jeg har sett to av de andre skulpturene i Lofoten, men ikke dette.








Uten tittel av Dan Granham,  i Vågan kommune. (foto: Anita Ness)

Søndagen var preget av regn og skyer, men det lyste opp med gløtt av sol innimellom. Det gjorde kunstmerket absolutt mer interessant, siden været endret seg hele tiden. Speilingene i glasset endret seg også i forhold til hvor man sto. Til tider fikk landskapet i speilet til se å se ut som en landskap fra Tolkiens univers.



På forsiden av skulpturen.



En annen vinkling.



Omgivelsene er jo spektakulære i seg selv.



Fine Ollie poserer gjerne.  (instagram @ollie.wws) 




Alle foto av Anita Ness copyright. Sony Xperia.

med unntak av dette som ble tatt av min datter med min mobil:


Meg og skulpturen



Før har jeg sett Hodet i Vestvågøy kommune, og Laurbærblad i Moskenes, begge i Lofoten.




4 kommentarer:

  1. Herlige skulpturer i flott natur - takk for titten Anita.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig Randi.:) (men dette er bare en skulptur som endrer seg etter vinkler og vær)

      Slett
  2. Oyoyoy... no hoppet jeg i stolen her. Så gøy at dere tok turen da, kjenner jeg er skikkelig misunnelig her jeg sitter :) Takk for linking, jeg skal garantert lokke gemalen til en tur til Nordland snart :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at jeg fikk deg til å lette fra stolen:) Houhou!

      Takk for inspirasjon til mål for den søndagsturen. Svigersønn likte det også, han har kjørt forbi der så mange ganger og tenkt at han skulle ha stoppet og sett på det en dag, og nå ble det endelig..

      Slett